FANDOM

Endoftheworld
Konec světa (TV příběh)
Doktor

Devátý Doktor

Společníci

Rose Tylerová

Účinkují

Jackie Tylerová, Tvář z Boe

Hlavní nepřítel

Cassandra

Místo

Platforma jedna, 5,000,000,000

Obsazení
Scénář

Russell T Davies

Režie

Euros Lyn

Produkce

Phil Collinson

Podrobnosti k vydání
Číslo příběhu

158

Sezóna/série

27. série
1. série (2005)

Premiéra

EN: 2. duben 2005
CZ: 3. září 2013

Formát

1x45 minut

Chronologie
Předchozí epizoda

Rose

Následující epizoda

Nepokojná mrtvá

RealWorld

Konec světa byla 2. epizoda obnovené 1. série, která se odehrávala v budoucnosti.

Tento příběh nám představuje později navracející se postavy Lady Cassandru a Tvář z Boe a také zde dojde ke zmínce všudypřítomná fráze „Zlý vlk“, se kterou můžeme setkat i v dalších sériích.

Tato epizoda je známá zejména pro představení konceptu Časové války, ačkoliv samotný konflikt nebyl v tomto příběhu pojmenován (k označení dojde až v epizodě Nepokojná mrtvá). Doktor zde odhalí, že jeho planeta a jeho lidé byli kvůli této válce zničeni, což z něho dělá „posledního z Pánů času“.

V době vysílání se na Konec světa použily nejrozsáhlejší CGI efekty dosud viděný na Doctor Who.

Synopse Editovat

Synopse z anglické TARDIS wiki Editovat

Devátý Doktor vzal svojí novou společnici Rose Tylerovou do roku 5 000 000 000, aby viděla, jak expandující Slunce zničí Zemi. Vyhlídková plošina vesmírné stanice, Platforma Jedna, pořádá událost s nejbohatšími bytostmi své doby, aby pozorovali zničení Země, ale záhadní kovoví pavouci, které darovali Stoupenci Opakovaného mému ostatním hostům, tajně infiltrují a sabotují celou stanici. 

Synopse z ČSFD Editovat

Pán času a Rose se tentokrát dostanou do budoucnosti na vesmírnou stanici, kde za chvíli uvidíme zánik Země. Jenže je tu menší problém a to ten, že se na stanici dostali škůdci. Odhalí je Pán času a Rose dřív, než bude pozdě?

Synopse z serialzone.cz Editovat

Doktor vezme Rose na výlet do budoucnosti a octnou se na vesmírné lodi, ze které mohou sledovat zánik Země. Setkávají se s vesmírnou "elitou" a posledním žijícím rodákem ze Země. Vzhledem k tomu, že Doktorovy výlety nikdy neprobíhají hladce, proběhne na lodi spiknutí...

Synopse z edna.cz Editovat

Než Doktor představí Rose veškerý čas a prostor, rozhodne se jí ukázat zánik její rodné planety.

Obsah Editovat

Obsah z doctorwho.cz Editovat

Na její první výlet TARDIS vezme Doktor Rose pět miliard let do budoucnosti, kdy je lidská rasa rozšířena v celém známém vesmíru, a jejich rodiště, planetu Zemi, čeká demolice.

Zničení planety ale není žádná pohroma. Naopak je na oběžnou dráhu Země umístěna stanice, ze které může expanzi Slunce a následné zničení Země sledovat smetánka ze všech galaxií. Jsou tu například Stromoví lidé z lesů Cheem, prastará Tvář Boe nebo Cassandra, obličej nalepený na kusu kůže a natažený jako trampolína, který se považuje za posledního „čistého“ člověka ve vesmíru.

Na stanici jsou navíc tajně propašováni záškodničtí roboti, kteří začnou sabotovat štíty chránící celý komplex před kolabující hvězdou, a uvádějí tak všechny návštěvníky, a to včetně Doktora a Rose, do smrtelného nebezpečí. Roboti jsou však pouhými pěšáky, a tudíž je někdo z přítomných hostů ovládá. Ale kdo? 

Obsazení Editovat